onsdag 9 april 2008

Jävlar i min lilla låda.

Oj oj oj. I dag är jag förbannad. Så nu svär jag.

Vaknar och konstaterar att jag ännu inte hamnat i klimateriet. Menstrationscykeln fungerar dessvärre perfekt. Så jag blir på uselt humör.

Börjar med att maken ringer från Cannes och ger mig ett panikuppdrag. Som jag verkligen inte hade planerat. Som tog hela jävla dagen. För att jag fick åka land och rike runt, som en babian, och fixa.

Det jävla uppdraget slutade med 700 kr i p-böter. Som tur var använde jag makens bil!

Sen kommer jag hem, bara för att mötas av ett mail från syokonsulenten på tonåringens skola. Med inte alltför rolig information. Så jag får ett raus-anfall på henne.

När jag börjar lugna ned mig någorlunda, så sitter jag och MSN:ar med en kompis. Jag stötte ihop med henne och en gammal kollega, som jag jobbade med för tio år sen, under mitt lilla uppdrag idag.

Och hon skriver att han tyckte att jag hade blivit äldre.

Amenvadihelvete! Vadå ÄLDRE!

Kompisen skriver lite kaxigt: "vadå, trodde du att du skulle se yngre ut?"

NÄE, DET TRODDE JAG INTE. Eller; jag har inte tänkt nämnvärt på att åren faktiskt går.

Hur som helst så är sånt där skit det sista jag behövde få höra idag.

Vadå äldre. Jag är fan inte äldre.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

fatar inte vad du pratar om? *kramar om Monica*
;)

BARISTAN sa...

vi blir alla äldre, med mer eller mindre stil. du tillhör nog det första. MER STIL.
vill även påpeka att ja inte under några omständigheter är FEG. bara sjukt smart, så det så älskling.

som du ser har jag inga prob med att kalla någon för älskling.
nu måste BARISTAN dra för som alla vet så är det stot fotbollskväll ikväll. eller hur ÄLSKLING

SKONILSSON GRUPPE sa...

Baristan är så givmild, man blir tårögd.


Att påtala att folk blir äldre är som att berätta för folk att det regnar när de försöker rädda sina mocka från spöregn genom att springa snabbare.

Dålig timing? Uppenbart idiotiskt? Fördröjande dumheter? Ohyfs? Ja, ohyfs.

Anonym sa...

Klart du inte är äldre.

Bara visare.

Right????

Lady Stalker sa...

Såna kommentarer borde stoppas upp nånstans ... Vadå äldre? Idiotkonstaterande nummer ett. De flesta blir ju yngre, eller vadå?

Trist dag. Men gläd dig åt att du åter fögyllde min, med ditt underbart roliga sätt att skriva på! Och tack för att du delar med dig!

Diverselådan! sa...

Kan det vara så att gamla vännen fått sämre syn med åren, månne?
Så måste det vara.
Kram från rejält medelålders Annette

Malin sa...

Han "tyckte" att du hade blivit äldre? Smart kommentar!