lördag 5 april 2008

I bland undrar man.

Vi har ju ett akvarium. Eller rättare sagt, maken har. Förvisso ganska snyggt.

Han vill ju ha husdjur, men jag har sagt blankt nej. Dom fäller hår. Och så dör dom.

Så det blev fiskar. Ganska lagom.

Maken behandlar dessa fiskar som om de vore de barn han skulle vilja ha. (Jag gick ju med på talibanen, men sen stängde kiosken.)

Och det är ett himla tramsande kring dessa fiskjävlar. "Oj, har du sett, den där och den där har förökat sig!" Eller: "Oj, har du sett var den där slamkryparen har vuxit."

I couldn't care less.

För några dagar sen bytte han allt vatten. Så det blev klart och fiiiint. Det brukar hålla sig någon månad.

Nåväl.

I går kväll sitter vi, tillsammans med tonåringen och pojkvän, och tittar på en jättebra film. Allt är uppdukat; dricka, vitlöksdipp, chips, morötter och choklad.

Helnajs.

Från soffan kan men se akvariumet i matsalen.

Mitt när det är som mest spännande så säger plötsligt maken:

"Du, kan vi stänga av ett tag, det är nåt fel på akvariumet. Det är alldeles grumligt." (Läs: för att få bort grumlet så måste man byta vatten = 1,5 timmes jobb.)

Jag trodde jag skulle få spader.

"Menar du på fullt allvar att vi ska stänga av filmen för att du ska fixa akvariumet, eru helt jävla galen! Glöm det!"

Sa jag.

Och vi fortsatte att titta på filmen.

Jag undrar i bland vad det är för fel i huvudet på honom.

Rösta på mig

21 kommentarer:

Buzan sa...

hahaha.. Tror han tyckte filmen var tråkig! *måste vara så*

Anonym sa...

1. Byt bild på talibanen! Den gamla e ju bäst!
2. Byt bild på dig med! Vi vill inte se dina fötter! Det känns som att alla som kommenterar här typ "monica" osv känner dig och således vet hur du ser ut. Jag läser din blogg varje dag men har inte en jävla aning om hur du ser ut! Orättvist! Inte för att det spelar någon större roll men på något sätt så vill man gärna ha ett ansikte på personen som skriver allt. I min värld så skulle du ju lika gärna kunna vara en neger på 230 cm eller en rysk liten balettdansös på 123cm...
3. Vill maken ha husdjur så är han förmodligen understimulerad och enligt min mening så bör då frugan göra något åt saken!

Pierre

Anonym sa...

Mona du är drottningen av blogg! (Baristan är kung naturligtvis...)

Håller med Pierre om att Talibanens förra bild var klart bättre.

Vet förresten din man om vad du skriver om honom? Skulle min fru berätta för alla om allt jag gör, inte gör eller klantar mig med skulle hon få sova i förrådet!

(Jepp, det är min fru som skrappar och heter Mimmi.)

Anonym sa...

Mona. Du är min gudinna. Du förgyller min dag. Du låter mig bli gammal. För att skratt förlänger livet!
Have a nijjs hälg!!!

Majsanochmalla sa...

Hahha... Synd att inte jag är din mans fru... Då skulle jag ha sovit.. Titta=sova... i min simpla värld!

Pok

Mallasnarkbralla

Anonym sa...

å my goood vem tror han att han är lixksom? ehhhh jag bara undrar!
hehehe jag kan komma o hjälpa dig städa akvariet , du vet ju hur det gick!

------------
*asg* åt pierre´s kommentar hahahaha.
*kram* Monica

MonasUniversum sa...

Buzan; näe, han tyckte att den var skitbra, men fiskjävlarna går före allt!

Pierre:
1. Varsågod!
2. Och varsågod, en icke redigerad bild på mig, alltså no photo shop or nothing. Med alla härliga åldersrynkor. Håll till godo!
Sen ska jag berätta något: av de som någorlunda konstant skriver inlägg hos mig, så har jag bara träffat tre stycken: Malin (ej att förväxla med Mallan), Rosa samt Christina-Tara. Faktiskt!
3. Yea right! Jag gör så mycket så du har ingen aaaaaning!

Lee: HEJ och officellt välkommen! Tack så jättemycket för komplimangen, det värmer mer än du tror.
Vad beträffar makens icke vetande eller vetande, så har jag mina misstankar. Men, då ska du veta att jag har många kompisar som läser denna blogg, (som sällan eller aldrig kommenterar!)och de är förvånade över att jag inte skriver ALLT. Jag tonar ned rätt mycket. Och det lilla som jag trots allt "delar" mig av är ett måste. Jobbar man med den man är gift med, så måste man få tömma sig ibland. I alla fall jag. För annars skulle jag inte stå ut. Och i synnerhet inte när jobbet ser till att det sociala umgänget är minimalt! Så om någon skulle få sova i förrådet/boden, så är det han! Och du, äntligen en man som vet vad scrapping är!

Ritha: oh no, inte vill jag att du ska bli gammal. Då blir du blind. Och då kan du inte läsa. Måste bli mer seriös! Ha en fortsatt trevlig helg du med.

Malla: vadå simpla liv? Du, om någon, har allt annat än ett simpelt liv! Hör av dig när du har sovit klart, så kan vi träffas. Monica hänger nog på också. För att inte tala om Buzan..

MonasUniversum sa...

Monica, du är mer än välkommen! Eller förresten, ingen bra idé för härom veckan så sa han att han skulle vilja ha ett större!

MonasUniversum sa...

Lee, jag kanske ska tillägga en sak: även om maken är förvisad till boden mellan varven, så är han the love of my life. Kom på att det sällan framgår...

Anonym sa...

det tror jag på ;) Monica *löööve*

Anonym sa...

1. Tack
2. Tack
3. Tack

Och du! Jag blev väldigt glad av att höra att din make är the löööve of your life! Det framgår mest klagomål på honom här!
Makar är otroligt bra att ha ibland!

Pierre

Anonym sa...

En sak till!!
Du är ju löjligt lik din äldsta dotter!!
Inget tvivel om vem som är morsan där inte!!
P

Majsanochmalla sa...

Mona...

Det råder aldrig någon tvivel om hur viktig din familj är för dig!

Det är bara osäkra små människor som inte klarar av att "läsa mellan raderna"...

Vad du än skriver eller vad du än kallar dina man/dina barn så strålar kärleken rejält i dina inlägg... Ingen tvekan!

Pok

Mallakanläsamellanradernabrallan.

Anonym sa...

Bästa Mona. Coolaste bilderna på dig och tonåringen :D

Och tro mig ... de som undrar hur denna kvinna är i verkligheten ... hon är den allra mest omtänksamma och varma och ljuvliga person. Den där personen jag skulle kunna ringa mitt i natten om jag var ledsen och hon skulle komma på rotmos. En sån där personer.

Men vänta lite nu ... jag har aldrig träffat maken ..? ALltså ... finns han?

Måste kolla i lekstugan när jag kommer över nästa gång.

Christina / www.tara.se

Majsanochmalla sa...

Ge firrarna vad dom tål...släng dom i frityrsmet och fritera DOM SMÅ ÄCKLERNA....kram Majsan

Isabelle sa...

Fasen här hemma gnälls det när jag vill pausa för att springa på toa. Akvariestädning skulle verkligen inte vara aktuellt.

Helt sjukt vad lika ni är du och tonåringen. Snygga tjejer!

Lady Stalker sa...

Kul att se en bild på dig. Du är sanslöst lik äldsta dottern ... ingen nyhet direkt va? ;-)

*Asg* åt avbrottet i filmen. Och åt dina underbara formuleringar.

Buzan sa...

Jaha.. och vad fan.. har du tagit ledigt eller???


Vill ju ha nåt nytt och kul att läsa.. *kramar*

Lady Stalker sa...

Nu tänkte jag länka till dig. Och då blir du bara glad, hoppas jag?!

MonasUniversum sa...

Tack Mallan, det var generöst sagt.

Och Christina; många vackra ord, som är lika applicerbara på dig! Puss. (Och lugn, du lär träffa honom!)

Och alla ni andra: gissa om tonåringen tycker att det är kul att höra att vi är så lika! I verkligheten är det "värre". Fast jag är fetare! Gudskelov.

MonasUniversum sa...

Lady Stalker; jag tar det som en komplimang!