tisdag 1 april 2008

Ja jävlar vad finurlig jag är!

Vi bor i ett s k fiiint område. När vi flyttade in, från en annan kommun, så trodde vi att vi hamnade i ett område fullt med barn.

Icke.

Idioter överallt.

Sakta men säkert så har det skett ett generationsbyte.

Så nu är det bara två pucko-grannar kvar;

En granne med lite större barn som har en hund SOM SKÄLLER KONSTANT! Jag är djurvän, men jag hatar den här jävla hunden. Eller rättare sagt ägarna för att de inte uppfostrat den. Förra sommaren gjorde den ett utfall mot talibanen, men lyckligtvis så har vi staket emellan.

Samma familj hade också förra sommaren ett FÖDELSEDAGSKALAS för hundjäveln. Med köttfärstårta! Ja, då fattar ni.

Så jag tar tacksamt emot alla tips, utom att prata med dom för dom är helpuckade.

Den andra pucko-grannen är ett pensionärspar varav maken vigt sin lediga tid med att klaga på allt och alla runt omkring. Vi har hörntomt med häck, så gissa om han lägger lappar i brevlådan om häcken är högre än det statuerade 73 cm, eller vadfan det nu är.

Och gissa om jag låter häcken växa så att den är 2,5-3 meter mellan varven!

Men så idag satt jag och åt middag och råkade titta ut genom fönstret. Ser en bil som sakta kör förbi.

Jag vet inte vad det var men fick en "känsla" och jag gick genast in på Hemnet, och mycket riktigt; pensionärspuckoparet skall äntligen sälja.

Halleluja, mitt liv är räddat!

One down, one more to go!

Rösta på mig

10 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! Du är inte helt klok!! Haha.
Mitt råd: Bo kvar. Tvinga dom andra att flytta. Visa dom att du är en stark kvinna som inte ger upp så lätt!!

Kram gumman!!

Anonym sa...

men va skönt hahaha då blir du av med honom och häcken kan bli hur stor som helst!!
;)

Anonym sa...

Trädgård och knäppa grannar... Är flytt ett alternativ så känner jag några som säljer sitt jättefina hus snart. Inte många träd, men pool OCH sjötomt. Mest bara att klippa gräs (tror jag) och ligga på trädäcket o sippa drinkar (dina gäster alltså). Stoor tomt. Ligger i o f sig på andra sidan sta'n och de é ju inte så skitkul, men lika nära sta'n. Vill du veta mer? Finns även separat studio, kanske för tonåringen?
Kram, kram
LiSe

PS. Försöker komma över med diademet nästa vecka om du är hemma...

Anonym sa...

Jag vill inte ha din Taliban. Jag är nöjd med min teenage och om du lovar att jag slipper skaffa bebis bara för att det är det på kartongen till den nya dammsugaren blir jag very very glad.

MonasUniversum sa...

Här ges ingenting upp, har vi stått ut så här länge, så står vi ut tills hundfan har kolat!

Och KÄRA LiSe! Way too far away! Fast en studio till tonåringen vore inte fel. Just nu så får hon gärna flytta till månen...

Rosa min vän: min taliban är en fin taliban, och du kan säkert dressera henne till att sköta dammsugningen. En win win situation alltså!

Lady Stalker sa...

Haha! Ett tips: Gå med på visningen av huset och strö kommentarer omkring dig om "det förfärliga området" ... ifall du ser pucko-spekulanter. Och vice versa.

MonasUniversum sa...

Lady Stalker: GISSA om jag ska!

Buzan sa...

yes.. det låter bra det..Gillar när man bara har en att slåss mot...

Ge hundfan dålig köttfärs med valium i.. kasta in på tomten när inte husse och matte är där.. hunden somnar och sen skiter han på sig.. hahaa.. då har de att göra ett tag..

Anonym sa...

Jag har en teenage som kan dammsuga och tömma diskmaskinen och hänga upp tvätt och ta hand om sin egen rena tvätt, dock har han svårt för att bädda rent då krävs lite assistans. Du tror väl inte att jag vill byta bort mitt liv med en ytterst väldresserad teenage som klarar sig ensam både fredag lördag kväll så att mamma kan roa sig och vingla hem!?? Med en 4 årig taliban måste man ju vara HEMMA. God damn! Jag var hemma under mina sena tonår och var mamma, nu ska jag vara snygg i baren!! :)

MonasUniversum sa...

Och det är dig väl unt bäjben!