tisdag 29 april 2008

Sånt man inte vill höra.

Pratar med tonåringen igår. Jag ber henne att på torsdag, röd dag, följa med maken på ett jobb. 6 på morgonen.

"Amen mamma, jag kommer ju att vara bakis då!"

"Eh, VA, vadå bakis?"

"Jamen vi ska ju ut, det är ju valborg."

"Du ska inte dricka!"

"Jo, det ska jag visst det!"

"Du är fortfarande inte 18 år, så jag vill inte att du dricker. Det är inte okey."

"Tänker jag göra ändå."

Så nu ska jag nog tillbringa valborg i närheten av där hon är.

Det ÄR inte okey.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är INTE OK! Banne mig!

Anonym sa...

amen vaddå, jag är ju åtminstone ärlig, till skillnad från resten av stockholms 50 000 tonåringar som ska "supa" på valborg (enligt punkt.se imorse)

Anonym sa...

Nja hur gammal är fröken i fråga exakt? 17 eller 16?
När man har blivit 17 och om man dessutom är en ansvarsfull person i övrigt så är det nog tyvärr ganska okej att ta sig ett par glas vin och lite till kanske... Ledsen Mona men välkommen till verkligheten...

Anonym sa...

Hota med att du följer med och festar med henne. Tonåringar brukar tycka att det är liiiiite pinsamt om ens päron följer med på festen.

Håller verkligen med, festa kan hon göra när hon får bestämma över sig själv.

Isabelle sa...

Det ÄR inte okey. Det är INTE okey.
Upprepas ständigt här hemma just nu. Spelar ingen roll hur ärlig man är.

Anonym sa...

Johanna, du är fortafarnde ett barn oavsett hur vuxen och erfaren du tycker att du är. Och är du så pass mogen och världsvan som du tycker att du är så förstår du det här utan vidare diskussion. Kom igen när du är 18.
Koncentrera dig på skolan, plugga, få en grym utbildning! När det är klart kan du leva loppan.
Det lönar sig i längden. Promise!