måndag 18 juni 2007

Oh my Godness, vilken vecka det var! Del 2.

Fredag morgon.

Planering i teorin:

7.40 Tandläkare med stora dottern
10.00 Skolavslutning
12.00 Panikbesök till godis/läskgrossisten för att fylla på en av butikerna då den vanliga leverantören inte skulle hinna leverera före helgen.
14.00 Packa resväskan inför helgens affärsresa till Hamburg

Planering i teorin, som går åt helvete i realiteten:

8.15 På väg hem från tandläkaren ringer dagis och säger att vi måste joura (för er som inte vet; föräldrakooperativ = 2 jourdagar varannan månad, som utfaller om någon personal blir sjuk. I normala fall så byter jag bort dem i tid med andra föräldrar, om jag har något viktigt som jag inte kan missa. Men glömde så klart det.)

Ringer hem till maken, som inser att det är HAN som får åka till dagis (och bl a få laga lunch till 16 barn!). Han slänger på sig kläderna och trycker in talibanen i en klänning och drar iväg till godisgrossisten. Han fick anstånd med att vara på dagis till kl 10.00.

Jag sticker iväg på skolavslutning. Någonstans mellan den allmänna körsången och betygsutdelning ringer en kollega och talar om att en personal i en av butikerna dragit från arbetsplatsen pga av ett mail från mig till en kollega. Som hon inte skulle ha läst. Men som hon tjuvläste. Hon talar dessutom om att hon tänker bränna ned butiken och sätta "dit oss". Butiken står tom på personal. En stor, viktig butik dessutom. Jag får ett cp-anfall och ber kollegan ringa in personal. Ringer själv till vår fackliga företrädare och frågar vad vi kan göra. Vi enas om att höras efter helgen. Människan ifråga har en bakgrund, samt en sambo som är oroväckande för butikens framtid...

Jag avlöser maken efter lunch och är lekmamma samtidigt som jag försöker ha diverse telefonkonferenser för att lösa vårt butiksdilemma, detta medan jag försöker underhålla ett gäng ungar på dagisgården.

Vi är dessutom uppsatta på jour till 16.00. Vi måste lämna Bromma 15.00 för att hinna med flyget.

Mina årliga inköp av semlor, påskägg, sommar- och julpresenter lönar sig. Jag får lämna dagis vid 14.30. När jag springer hem, med talibanen hängandes kring handleden, och för en gång skull använder vår huvudentré (använder jämt köksingången) så upptäcker jag världens finaste blomkruka på trappan.
Den har stått där i två dagar....från M och J. Blir superglad. In och panikpacka "Det är bara att slänga ner nåt", som maken sa. Det funkar inte så bra om man tillhör kategorin "more to love" vad beträffar fysiken.

Nåväl, vi kommer iväg till Arlanda. Av bara farten så har jag min dator med mig. For no reason, men det var försent att vända. Maken hade dessutom lämnat sin hemma. Jaja, det var bara att kånka.

Mitt i flygningen så frågar maken reseledaren, det vill säga undertecknad, om vart vi ska bo.

Ehh, reseledaren, som är supernoga och ordningsam, känner paniken. Leverantören som vi ska besöka har bokat hotell till världens alla distributörer, varav vi då är en av dem. Ehhh, har ingen aning, säger jag.

Maken tror att jag skojar, eftersom det aldrig har hänt förr. Jag känner ångesten och de senaste veckornas stress komma över mig. Och inte hade vi några telefonnummer med oss heller.

Då, precis då, kom jag på att jag hade min älskade kära dator med mig. Packa upp och starta igång och yes, där fanns informationen.

Ja, vad kan man då inte säga om ödet! Jag som alltid lämnar datorn hemma...

5 kommentarer:

Malin sa...

Du gumman - hoppas ni vilade lite på det dära hotellet ni bodde på. Även kvinnor kan få hjärtinfarkter...

Anonym sa...

Puh!
Jag är superstressad och dödstrött bara efter att ha läst ;) Lycka för dig med datorn haha!!

Anki sa...

Hoppas du kan vila upp dig lite efter den här veckan. Säger som Malin, akta hjärtat!!!

Kram

Unknown sa...

Snacka om att du lever i hyperöverljudsfart Mona!
Det plus att du skriver så bra gör att man känner sig lite stressad själv bara av att läsa - samtidigt som man inte kan låta bli att garva givetvis ;-)

nbde2020 sa...

Merveilleux Emalj bygger på AM: s första fake Hublot klockutbud och lyfter den eleganta klockurstilen med en traditionell handskuren guilloché-emaljskiva, som finns i både flinqué- och champlevémönster. Efter fake Cartier målning och avfyring flera gånger i en emaljugn avvisas de flesta rattarna, medan bara de allra bästa fake Patek Philippe exemplen väljs för installation i Merveilleux emaljen. Resultatet är en rik, dynamisk finish i antingen elfenben, vinröd fake Panerai eller racinggrönt.
Den svelte 39mm handborstade och -polerade fodralet av Merveilleux Emalj hämtar inspiration från de stora klädtiderna i mitten av fake Tag Heuer 1900-talet. Dess krökta teardrop-flikar kan se enkla ut, men i anpassningen av dessa former från undermåliga stilar på 1950-talet har fake Audemars Piguet AM i stor utsträckning omformat designen för att förbli elegant på en mängd olika handledsstorlekar. Medan vintage-flikar fake IWC av denna typ vanligtvis löddes till huvudfallet, är Merveilleux Emalj-flikar noggrant CNC fake rolex mals tillsammans med fodralet som en enda enhet för större hållbarhet. Trots klockans känsliga utseende är hållbarhet högsta prioritet för Merveilleux-serien, fake Rolex vilket resulterar i 100 meters vattenmotstånd. Krönan vid 3 klockan är både bred och extremt smal och erbjuder enkel användning rolex replica samtidigt som den är nästan i linje med väskan för en perfekt balans mellan elegans rolex kopia och praktik.