onsdag 27 juni 2007

Jag får väl behålla honom...



Ja, det var ju inte så att ansökningarna om gratis make haglade precis.

Så jag tror att jag ska vara gift ett tag till. Nu har jag jobbstrejkat i två dagar och det var jätteskönt. Fick en himla massa gjort hemma. T ex så gjorde jag klart talibanens rum: satte upp jättefina blomwallies på hennes nytapetserade väggar.

Och så passade jag på att shoppa. Allt vad jag kunde. Jag gör det så bra när jag är förbannad. Så bra att jag återigen har maximerat tre kreditkort på en månad. Måste nog hejda mig lite nu. Litegrand i alla fall.

I helgen har jag lovat grannarna att vara barnvakt åt deras tjejer; 3 och 5 år. Det var kris, ordinarie barnvakten ringde återbud och inga släktingar finns i Stockholm. Vet inte om jag förlorade förståndet där, när jag erbjöd mig. Dessa tjejer umgås flitigt med talibanen. Går även på samma dagis. Och bråkar satan varje gång de leker alla tre tillsammans.

Så jag kommer att vara helt slut på söndag. Och måndag. För jag lade till: "stressa inte på söndagmorgon, sov ut och ta det lugnt".

Jag är inte klok, men klart att man måste ställa upp. Eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är snäll du :) Jag kommer för evigt att minnas att du la ut boken på din altan. Så gör bara snällt folk :)

tanja sa...

Du Mona, det ska va' gott att leva annars kan det kvitta...