fredag 15 maj 2009

En lakans-tönt. Jag vet.

Av kända skäl så befinner sig även vårt stora gemensamma sängtäcke på kemtvätten, och hur jag än letar efter reservtäcket, så hittar jag det inte i mina nyligen omorganiserade skåp.

Och för första gången på 10-11-12 år (eller hur länge vi nu varit ihop) så har vi varsitt täcke.

Och det känns som om jag har skilt mig.

Liksom lite ensamt.

Och i Sverige är det fult att gilla dyra saker. Mycket fult. Och man ska absolut inte skriva om det heller. Skiter i det också.

För jag kan fanimej inte sova i vanliga lakan. De känns som sandpapper. De raspar på hela kroppen. Och jag har en stor kropp. Och man vaknar hela tiden.

Schlossbergs.

Jag säger bara Schlossbergs.

Och jag bryr mig inte i vad alla andra säger.

Jag är svingrinig idag.

F´låt.

Men jag handlar i alla fall på Ellos. Och i Ullared finns det mycket kul att shoppa loss på.

Så jag är inte en så dålig människa. Egentligen.

Häpp.

9 kommentarer:

Pangbruden sa...

Vaddå.. lite lyx och flärd har ingen dött av:-)

Själv föredrar jag varsitt täcke.. annars blir det för varmt.. och herr Andersson kan ju aldrig ligga still..

Inna sa...

Har man råd får man köpa vad man vill! Skit i alla gnällbertar!

Inna som sover bäst på gamla slitna lakan som jag ärvt efter farmor

Mr Lee sa...

Du är lite som jag. Åker BMW och tar gärna en tur förbi Gekå's.

Vi har badrumsmatta från Lacoste, men där går gränsen! :)

Osloskånskan sa...

Jösses. Då är du inte färdigpealad som oss andra på morronkvisten då. Och sur? Välkommen efter säjer jag bara.

Helena m. 4 sa...

Ett litet tips - Hemtex har grymt sköna lakarn av tyg som benämns som "Percale" (uttalas med "K").
Sover inte med annat - har slängt allt gammalt :-)

Majsanochmalla sa...

Linum I tell you!

Bomull, strikta färger.. Å matcha till döds!

Hårt och knaprigt, många täcken och kuddar..

Lyx borde vara var mans rättighet.. Märkes eller ej.. Bara man hittar "sin stil"..

Pok

Mallaknaperlakanbralla

Kia sa...

Viktigt att ha finfina lakan. Annars kan man inte sova. Kan man inte sova kan man inte leva. Så det så!

Pernilla sa...

Puss. Klart du inte är dålig.

mockapocka sa...

Håller med om det där med lakan. Är man gjord av sandpapper själv (torr som fnöske) funkar det INTE med sandpapperslakan.