söndag 17 maj 2009

Eller inte.

Familjen kallar till familjeråd.

Detta sker aldrig i vår familj.

Och jag är målet.

Det har tjatats om katt i det här hushållet i flera år.

Jag tvärvägrar. För katter hårar satan. Och jag är en tillräcklig ragata när det gäller tjat om ordning och reda. Orka tjata på en katt liksom.

Nä, jag har sagt nej. Men mööööjligen OM jag får städerska två gånger i veckan. Maken är snål så det kravet gick inte igenom.

Så jag gick till slut med på fiskar. Eller, om man ska vara noggrann: jag gick med på två fiskar i en rund skål på köksbänken.

Denna skål har på något outgrundligt sätt vuxit sig till ett akvarium om typ 200 liter. Med en miljard fiskar.

Och ni som hängt här vet ju vad jag tycker om min man och hans fjantiga fiskar.

Jag försöker få alla gäster som kommer hit att skita i att ta med en blomma, och istället ta med sig lite klorin. Eller nåt.

Men nu var det alltså familjeråd.

Och de kommer med ett ulitmatum:

"Antingen skaffar vi katt, eller en bebis till!"

Ehh.

Vad sägs om skilsmässa!

21 kommentarer:

Jupp sa...

Åh fi fan. Vilken sits.

Det är nästan så morgonillamåendet kommer som ett brev på posten!

*muhhahahahaha*

Monica sa...

bebi bebis bebis;)

Monica sa...

eller en naken katt ;)

MonasUniversum sa...

Du. Ingen jävla sits alls. Trust me. Tro'ru jag är helt jävla galen?!! Butiken är stängd. Det är liksom; call 702-Younger-wife som gäller för hans del i så fall.

Monica sa...

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://sphynx.ifokus.se/ShowFile.aspx%3FBinaryId%3D81331be5-c0f7-4d22-810b-771858f75a5c%26Filename%3DKopia%2520av%2520smurf.jpg&imgrefurl=http://sphynx.ifokus.se/Articles/Read.aspx%3FArticleId%3Dc3b7978d-1c3e-4d2f-bc6b-720f84dc3b35&h=600&w=800&sz=34&tbnid=kGOo_oYAEjKtrM::&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dnakenkatt&usg=__9eLU362RQUzP1RUvU5UuZYE0vQA=&ei=bVgQSqq2LIS6_AbIv7G5BA&sa=X&oi=image_result&resnum=3&ct=image

MonasUniversum sa...

Nakenkatter är fan inga katter. Äckligt.

Monica sa...

hur blev det nu da?? skulle skicka länk på nakenekatt

Monica sa...

hahaha håller med men dom är ju hårlösa;) skaffa en helge han är ssååååååå söt;) men hårig som fan i morgon åker han hem!!

mockapocka sa...

Katt eller bebis...
Alltså sådana ultimatum får bara ställas av sådana som har förmågan att bli gravida *bestämmer jag-nån dj-la rättvisa får det lov att vara*. Och den förmågan har väl varken din man eller dina barn. Än i alla fall.
Så!
Problemet ur världen *high five*.

Maria sa...

men du sa ju att du skulle vara smal till höstformex....men nä du hinner inte få mage tills dess, just de ja!

Sus sa...

Men Mona..tänk efter nu...
Vad gillar katter..??
Just det.

Fisk.

Katarina sa...

Katter råkar ibland spinga bort ;-)

Mr Lee sa...

Barnbarn vore väl en excellent lösning på allt.

Annars får du väl börja käka en massa Piggelin eller nått och se hur han reagerar. Men då kanske du måste "gosa" lite med maken först för att han skall gå på det.

Han får gärna komma över och byta lite poo-blöjor på vår terrorist. Då kommer han helt säkert på andra tankar.

MonasUniversum sa...

BARNBARN! Amenvaihelvete Mr Lee, ska'ru ha stryk!!

Sus och Katarina: you are my new best friends!!

Anna sa...

Stå på dig, det är bara jobbigt och skräpigt med djur. Vi hade två katter förut och en dog. Nu väntar jag bara ut den andra, men det vågar jag inte andas om....Det är lite småfult att inte gilla djur....

Osloskånskan sa...

har du inte redan myror då? eller det är bara ibland?

Världen enligt J. sa...

Är maken med på detta ultimatum!? Det måste ju betyda att han vill ha en bebis, annars slänger man inte in det kortet i förhandlingen...

Annars som sagt: katter gillar fiskar :)

Mimmi sa...

Precis, med katt så kan du bli av med fiskarna!
Men å andra sidan, kattlådor och kattmat luktar rätt illa. Å så hårar de små liven, men de är söta.

pangis sa...

Varning.. innan ni skaffar katt ska ni se på en bild av den döda råtta jag fick spola bort från altanen i lördags.. Eller KP fick spola bort. Jag är inte äckelmagad men då kräktes jag!!! Ingen katt hellre tvillingar säger jag!!!

Karina sa...

Tänk när katten kommer hemsläpandes med en söt liten mus i munnen ;)
Men det finns säkert katter som inte hårar ska du se...hehe

kram

Anonym sa...

Jag är ingen rex-katt fan, men de har päls och hårar inte (eller i varje fall väldigt lite). Själv var jag och pojkvännen på skansen igår och jag konstaterade att när vi skaffar hus i en by vill jag ha en get (eller två), hund, katt och höns. Undrar bara hur jag ska göra med allergin. Så jag hoppas jag slipper ställa sådana ultimatum till honom....