fredag 22 maj 2009

Maken. Från Smålands djupa snålskogar.

Jag fyller år om några veckor.

Typ om 3.

Och får frågan vad jag önskar mig.

"Vitmålade tak i hall, nedre badrum och kök." Svarar jag.

"Mehh, det kan du få ändå, säg nåt annat."

"Jamen då vet jag. Nya solglasögon." Säger jag. Mycket väl medveten om att prislappen hamnar på fyrsiffrigt.

"Ja, det kan du få."

När ett par dagar gått så ångrar jag mig. Jag vill ha en ny klocka. En vardagsklocka. I all enkelhet.

Så jag letar upp en på nätet och mailar maken.

"Ameh, du HAR ju flera klockor."

"Förvisso, men jag tycker inte att att värstingklockor passar sig till vardags serru."

"Jamen den där kostar ju flera tusen!"

Och då blir jag ju genast orolig för vad för sorts solglasögon maken tänkt sig.

Statoilmackens glasögon tilltalar mig nämligen inte så mycket.

Måste nog ned och snacka med personalen där. Be dem ta in lite Gucci, Fendi och Louis Vuitton.

Snabbt som fan.

6 kommentarer:

Pernilla sa...

:)
Brukar testa att lämna webbsidor uppe när jag lämnar datorn men det har liksom aldrig fungerat. Aldrig. Tror mer på Statoil, ta ett snack och lämna foto på maken och instruera dem i vad de ska säga när han kommer in!

Mr Lee sa...

Du skulle ha svarat: Tycker du inte att jag är värd det?

Lovar att han skulle ha shoppat klocka rätt omgående.

Rosa-blingar också ibland sa...

Dior har dom snyggast solglasögonen, trust me.
Lot of bling på dom.
Gucci och LV har riktigt fula kärring-glajjer.
Fendi, neh.
Dior ska du ha, bling-bling. Det är din grej!!

MonasUniversum sa...

Bra idé där Pernilla. OCH Mr Lee. Men just nu är jag vatten värd i hans ögon. En jävla gnällhäxa.

Och Rosa. My dear själsfrände. Dior it will be!

Monica sa...

annars kanske du får en ny dörr? ;) madrass? lakan?

Den hemska tvillingen sa...

Meh...du ska naturligtvis ha både klocka och solglas, annat vore väl futtigt va.