måndag 19 november 2007

"Snällkakor"

Vi hade ett litet världskrig med talibanen i går kväll. Det var så pass stort att hon idag hade rejäl ångest för sitt beteende.

Så när jag skulle handla idag så bad hon mig att köpa "snällkakor". För hon har bestämt sig för att bli snäll mot mig och pappa.

Jag säger att jag inte fattar vad hon menar. Ber henne förklara. Hon böjer sig fram mot mig. Och viskar. Högt och hemlighetsfullt;

"Igår, när pappa o jag var i Vällingbybutiken så gav Eva mig KAKOR, som man blir JÄTTESNÄLL av!"

Ahh, säger jag. "Du menar pepparkakor! Självklart. Jag köper upp hela lagret darling!"

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vad sött sagt! Jag vill också ha snällkakor.

Anonym sa...

var snäll och skicka hit fyra kilo av dessa kakor. Innan jag kastar ut mina barn från 4:e våningen. Eller sätter på gasen.

... så klagar Anna på stingrockor.

HA!

MonasUniversum sa...

Darling Christina, jag kommer med snällkakor i helgen. Så du kan förvarna bäjbsen redan nu!

Da Witch is entering the scene!

Anonym sa...

hihi vilket härligt örd för pepparkakor!!
/Lena S

Hej sa...

Hej!!

Kikade in på din sida och passar på att säga hej!!

Ester

http://livetstankar.blogspot.com

MonasUniversum sa...

Hej, och välkommen Ester!

Kinna Jonsson sa...

Håller med, ordet är ju jättebra för pepparkakor. =)