lördag 10 november 2007

Fars-dag-ångest...

Som jag tidigare har nämnt så är min man extremt förtjust i bemärkelsedagar av alla de slag. Detta inbegriper naturligtvis presenterna. Om jag t ex skulle köpa honom mössa, vantar och halsduk, så MÅSTE det vara tre separata paket. Helst vantarna i varsitt paket. The more, the better.

Så du kan ju förstå hur besviken han kommer vara i morgon, när han för första gången under alla våra år, inte kommer att få någon present. Jag har inte haft en sekund över.

Så jag tänkte bjuda hela familjen på en nice restaurang istället. För vi umgås aldrig. Tyckte att det var en fiffig idé.

Men jag kommer inte att vinna priset för Årets Hustru. Den saken är säker. För det är presenterna som är det viktiga.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Monica sa...

köp en bok sthlm från ovan :) sen finns det annana som heter bara stockholm, sama fotograf
jättefina bilder om ni inte har denRestaurang besök är ju urmysigt, vilken väljer du?
Glöm nu inte boka många väljer dt samma :)

Anonym sa...

Ge Talibanen lite papper och tejp så ska du se att hon fixar massa paket. ;) Så gjorde våra när de var små. Tog och slog in lite av varje som de hittade här hemma.

Dubbelörn sa...

Här är inte manne bortskämd med presenter. Dt blir nog bara en extragod middag, här hemma.
Han blir nog bara glad om äkta hälften håller sig i skinnet o inte får utbrott. En dag i lugn o ro vore rena himmelriket för honom. Så jag tror nog det blir gåvan imorgon... om jag bara klara av att behärska mig *biter mig i tungan*

Kramar

✿Ewa sa...

Mona jag har ett jättebra tips ;) gå in på http://www.boxexperience.com/ där kan du hitta bra saker, tex flygning över stockholm eller varför inte folkrace som du hittar under adrenalin.
När man har tid kan man hämta ett jättefintpaket med presenten hos dem, men eftersom farsdag är idag så kan du ju få det mailat till honom.
Det blir ju inte två paket eller fler men middag och värsta upplevelsen blir väl hur bra som helst!!

Anonym sa...

Mona , det som Ewa skriver är ju toppen!
Några bekanta till mig gjorde detta tid i höstas, tak vandring , man kan även få guidning för 2 pers , rikitigt romantiskt!
Själv skulle jag ALDRIG göra det, men ni verkar ju leva lite på living on the edge ;)iallefall maken hahaha kunde inte låta bli:;)

/Monica

Välkomna bland tinnar och torn! Upplev en riktig höjdare och njut av en historisk guidad tur med fantastisk utsikt från ett av Stockholms mest spännande tak. På 43 meters höjd blickar vi ut över 360 grader Stockholm och tar del av 750 års historia. Det gamla riksdagshuset är en bra utgångspunkt för Stockholms historia och ger en fin överblick av stadens äldsta delar.

Att stadsvandra på tak är en unik upplevelse i sitt slag - du hittar inget liknande i hela Europa. Banorna finns bara i Sverige. Även om många ser höjdupplevelsen som en utmaning är det inte spänningsmomentet som är själva upplevelsen. ”En takvandring är en guidad historisk upplevelse med fantastisk utsikt.”

Generella regler:
Ta på dig stabila skor och kläder efter väder.
Personer med kända hjärt- eller kärlproblem, stark höjdrädsla och de som lätt drabbas av yrsel bör ej delta i denna aktivitet.

Gåvan inkluderar
Cirka 1,5 timmes guidad takvandring

Anonym sa...

Bästa idén!! Helt klart :) Och men vänta hallå stopp och belägg ... det är väl inte DU som ska gratta honom eller va? Håll isär begreppen honey. Det är talibanen mfl :)

Anonym sa...

Haha varsitt paket!
"nämmen åh! en vänsterhandske! precis vad jag alltid önskat mig, undras just vad det är i nästa paket!" spännande spännande :D