torsdag 16 december 2010

Same same but different years



Varje år när jag ska besiktiga våra bilar så händer samma sak.

Jag sitter framför portarna och ser texten snurra om att ta fram alla bilbälten och varningstriangeln. Och varje år inträffar panik över var fan triangeln finns. Letar som en jävla gnu och överväger alltid om jag ska hinna bort till nån mack och tjacka en. Tills jag kommer ihåg att den på nyare bilar är inbyggd på nåt fiffigt ställe. Men ändå inte förrän kontrolltomten tar fram den så går det upp ett liljeholmen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bilprovningen borde verkligen fundera på designen på sina stationer... de ser lika urtrista ut överallt!

epsilon sa...

Ja, visst är det hemskt.Tur att personalen oftast är så hjälpsam.

pralinen sa...

skönt att det inte bara är jag som drabbas av kaoskänslan när jag inser att varningstriangeln skall fram - senast funderade jag skarpt på att kontakta någon kollega för att låna innan jag såg grannen i bilen intill som öppnade luckan och plockade ut den saknade reflexen...

Smultronblomman sa...

Hade samma panikartade känsla, men syrran var med och sa att den ligger i en lucka där bak... Åkte på en lokal karaktär, som besiktade bilen, en som "alla" har skrönor att berätta om. Fick ombesiktning. Åkte hem och väntade "världens liv" från maken. Jag visade protokollet och han utbrast, nästan agressivt upphetsad, "blev det inga anmärkningar??". "Jo, ombesiktning", svarade jag ynkligt. "Tänkte väl det", utbrast maken lättad. Och jag fattade ingenting.... Förän maken berättade att han visste vad det var för fel men inte hunnit göra nåt åt det.