lördag 18 december 2010

Amen vad, VAD ska jag köpa?

I kväll ska vi på 40-års fest. Skitkul. Om det inte vore för en liten detalj.

Födelsedagsbarnet hade en enda önskan. Som jag beställde via internet. Som, trots utlovade "2-3 dagars leveranstid" inte har kommit.

Så gissa om jag nu har panik. För inte nog med att det i normala fall alltid är svårt att hitta på nåt till en brud som fyller 40, människan är dessutom ena halvan av det här.

Hur lätt är det då att komma på nåt?

I´m in deep shit.

15 kommentarer:

Anonym sa...

pyssla ihop ett vackert kort som förklarar att hennes riktiga present kommer när den där 2-3dagars leveransen behagar dyka upp. häng sen kortet runt halsen på en flaska bubbel och införskaffa en fin bukett så e problemet löst./ Fia

Helena m. 4 sa...

I'm with Fia !
Bubbel och vacker ask med vackert kort & kryptisk förklaring om att hon måste bli ÖVER 40 för att få sin present...

Smultronblomman sa...

Men Fia har ju tagit min lösning! Jag tror att om du berättar att presenten är på väg har jubilaren full förståelse. Det hade i alla fall jag och dessutom haft något spännande att se fram emot!

Kennelflickan sa...

Nu ska Tant lyssna på Fia och göra som hon sägeer. Problem solved :)
Annki

FrökenGunilla sa...

Bubbel är alltid rätt!

sara sa...

En flaska bubbel, förklara vad som hänt och steppa över med presenten när den kommer. Simple, my dear Watson.

Anonym sa...

Ett presentkort på någon upplevelse t.ex fallskärmshoppning, rida islandshäst kanske.www.liveit.se
Lycka till!;)

/Åsa

Dagge sa...

Vera Velour morgonrock ... så hon kan känna sig som en Skånefru alternativt Hollywoodkärring??

Frida sa...

Bidrag till SOS Barnbyar? Om hon nu också ska få den första presenten i efterskott?

Frida sa...

Eller kolla unicef.se

Anonym sa...

Mona, om du fixar mina plädar till mig, fixar jag en present till dig till kl 18. /ullis

Anonym sa...

Böcker är aldrig fel. Här kommer två tips:

Jan Hedh '277 sorters kakor'
http://www.bokia.se/bok/9789113026701/277-sorters-kakor-jan-hedh/

Leila Lindholm 'One more slice'
http://www.bokia.se/bok/9789197859905/one-more-slice-leila-lindholm/

Båda finns för omgående leverans i Bromma till retail-pris ;-)

/ullis

Lix matte sa...

Jag är helt inne på Fias lösning!
Go for it!

Josefine sa...

röstar på fias förslag!

MonasUniversum sa...

Och det var ju synd att jag inte läste kommentarerna här förrän nu. Fia, väry good idea.

Dock blev födelsedagsbarnet mycket glad så vi träffade helt rätt!