torsdag 29 oktober 2009

Hur man skrämmer ihjäl en tonåring.

Tonåringen kommer hem med nya pojkvännen.

Och i förbifarten så säger hon att hon lovat nya tjejgänget att de ska få göra sig i ordning här innan utgång i morgon. För de ville träffa mig. För jag är ju en sån cool mamma. ..mm, eller hur..

Jag kontrar med: "Sorry, men jag är på krogen då."

"Vadå, DU går väl inte på krogen!"

Hon vänder sig om till pojkvännen och säger:

"Alltså, hon går inte på krogen. Min mamma är faktiskt inte typen som går på krogen. (Åh herregud, om hon bara visste vad jag har levt för liv den där ungen..) Var ska'ru förresten?"

Eftersom jag hade mina aningar om var hon skulle, så var svaret enkelt:

"Vi ska till en krog på söder....eh..tror den heter Metro, eller nåt."

"MEN MAMMMMMA!! Du kan inte gå dit, VI ska ju dit!"

Pojkvännen: "Men det är ju ascoolt ju!"

Sus Klurar och Ting: changes of plans ladies, vi skiter i den där restaurangen vi bokade!

Ähhum.. harkel... eller inte. Tant pallar inte ljudnivån på krogen längre.

10 kommentarer:

Monica sa...

hahahaha ska du på krogen ???
Ska ni gå ut vid 18 tiden då eller? så du hinner vara ute en stund innan du ska natta dig??
ha så kul ;)

Ting sa...

Va?
Ska vi avboka Metro?
Fan.

MonasUniversum sa...

Monica: haha, du har så rätt, prick 18 sätter jag ned min feta rumpa på stolen där..

Ting: jamen eller hur!

Nina sa...

Jag har några år kvar till DET scenarot, men jag vill INTE gå ot på samma lokal som mitt barn, OLD-varning!!

Wayne sa...

Öööh, okej. Varför har jag inte fått veta om pojkvännen? Varför fick jag inte vara med i budgivningen?

Jag är kränkt.

Lola sa...

Jesus vad snabbt hon hittade en ny! Lola avis. Måste ut imorron o fixa det där...

Suzan sa...

Hahaha jamen du e ju så cool så det vore ju toppen om ni gick på samma krog :D

Chrissan sa...

Trevlig kväll!
Fast vad annat kan det bli med de två pinglorna!?

Sus sa...

Metro?
Ja just ja!!
Metro!!!
Det ska bli sååå roligt att träffa tonåringen.
Hehe.

PGW sa...

Mohahaha!! Vi sade något liknande till dotter/bonusdotter som var på väg ut.

"Troligt" svarade hon.

Alldeles för insiktsfull den flickan. Vi somnade i tv-soffan förstås.