måndag 16 juli 2007

Hur gick det här till egentligen?

Dottern fyllde ju 16 år nu i Grekland. För ett par år sedan så startade "operation-övertala-mamsen". D v s om att få åka till Gotland och Öland på sommaren.

Jag sa att vi möjligen kunde diskutera saken när hon fyllt 18. "Jamen, den och den får ju för sina föräldrar". Och så vidare.

Jag har varit ihärdig med mitt "operation-glöm-Gotland/Öland".

Jag har också varit lite stressad på sistone. Inte lyssnat så noga på människor i min närhet. I förra veckan mumlade hon något om Öland. Jag lyssnade inte. Jag lyssnade däremot på min ljudbok i iPoden.

I morse körde jag in henne till Cityterminalen. Kl 09.00 avgick bussen till Borgholm/Öland. "Hör av dig när du kommer fram". Sa jag.

Kl 09.10 satt jag i bilen och höll på att köra in i en buss eftersom jag precis då vaknade ur min trans som pågått ett par månader. VADÅ ÖLAND?! Wait a minute här. DÅ landade även hennes uppgifter om att "får låna en lägenhet av en släkting till Hanna. Det är jag och bla bla bla. Alltså bara vi tjejer. En lägenhet mitt i Borgholm mamma! En vecka!"

Vad i h----e tänker jag med? Min 16-åriga dotter, tillsammans med ett gäng brudar, samtliga damer ser mycket bra ut, en vecka på Öland, mitt i Borgholm?!!!!!

Hon ringde när hon kom fram, vid 15-tiden. Nu är klockan strax 21.00 och jag har ingen aning om vad hon pysslar med. Och hon ska vara borta i en vecka. Och jag vet vad JAG gjorde när jag var 16 år.

Ska nog gå och ringa henne lite nu tror jag.

2 kommentarer:

Malin sa...

Halloj var har du öronen? Men hon verkar vara en toppentjej så det går säkert bra. Vad kan hända där som inte händer hemma? Undrar frotfarande hur mina föräldrar kunde släppa iväg mig som tonåring till Gotland och Tunisien. Skönt att det tar ett tag innan barnen blir tonåringar :)

Skönt att du är hemma igen. Saknar dig!

Anonym sa...

Du är modig du. Min 15-åring (snart 16) får åka när hon fyllt 32.