onsdag 24 februari 2010

När lyckan är gjord för en taliban..

I morse fick talibanen ett tjockt kuvert från kära vännen Rosa. Hon hade lite smycken som hon tröttnat på. Och lite glittersmink.

Med var också en lapp med raden ''...bara dina, så varken mamma eller storasyster får låna...''

Talibanen var i extas: ''Mamma, det är MINA grejer, ni får inte röra. Eller vänta, det står att ni inte får låååna, vad bra, då får ni röra men inte låna!''

Saken är den att jag noterade ett par riktigt fina halsband där. Nu
ska jag bara kollra bort henne och lura till mig dom. Hehe, plättlätt.

Fotnot: Innan talibanen hoppar i säng så kommer hon springandes in i vardagsrummet, greppar tygpåsen med alla smycken och säger: "bäst jag tar med den här."

Ameh!

4 kommentarer:

Kassu sa...

Jag har bestämt för mig att du har försökt kollra bort fröken förut med
dålig framgång, lycka till!
Hur är det med Maken?????????

Maria sa...

Mutor funkar ju fint på små tallisar...

Emma sa...

Hahaha...tur att det finns småttisar man kan låååna av ibland ;-)

Christina sa...

Men åh! Jag vill också vara så underbart snäll som Rosa och skicka stora kassar till Talibanen! Problemet är väl att jag inte har några fina saker att skicka. Jag får komma ut med en muffins. Så får det bli. PUSS.