söndag 16 september 2007

Midnatt råder, tyst det är i huset...

Ja, det hade man ju kunna sjungit, om det nu hade varit midnatt. Klockan är halv 8 och jag är den ende av 10 personer, som är vaken.

Å andra sidan så var man ju tröttast av alla igår, så jag gick och la mig vid midnatt.

Värdinnan går alltså och lägger sig först. Som vanligt.

Så då är det ju inga konstigheter med att man vaknar 07.10.

Om jag har scrappat?

Inte ett skit. Har däremot skrattat, fixat käk och bara njutit av mina vänner.

Apropå att gå och lägga sig mitt i matchen;

En gång, för många år sedan, så hade jag och min exman bjudit hem min nuvarande man (jag vet...) och hans sambo på middag.
Jag är en tröttmössa, och har så alltid varit. Vi satt på balkongen allihopa och hade det kalastrevligt. Men så kände jag att min kudde ropade på mig.

Så jag sa att jag skulle på toa. Men jag hoppade i säng i stället.

Nästa morgon frågade exmaken;

"Vafan tog du vägen igår?"

"Jag gick och la mig. Tänkte att ingen skulle märka nåt". Sa jag

"Vadå, att ingen skulle MÄRKA nåt, vi är fyra pers, och du tror inte att det MÄRKS om du går och sover. Är du dum eller?" Sa exmaken.


Och gissa om jag har fått höra det där i måååånga år. Plus att jag fortfarande gör så. Tänker att, jag smiter i väg lite, och ingen märker nog nåt.

Fast igår sa jag faktiskt godnatt!

3 kommentarer:

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Haha, så har jag också gjort! "Hmmm, jag går och nattar barnen och hoppsan kom jag visst aldrig upp igen..." Låter som en trevlig helg!

MonasUniversum sa...

Monica: varför tog du bort din kommentar?? Det var ju inga konstigheter!